Ihan ensiksi sanon, etten ole leipuri, enkä varsinkaan osaa leipoa kakkuja. Päätin kuitenkin olla rohkea ja tehdä itse kakun pojan nimiäisiin. Silläkin uhalla että kaikki menee pilalle. Jostain syystä mokaan pohjassa aaiiiiiiiiiina. Valitsin tähän kakkuun vielä Kinuskikissalta vaikeamman kakkupohjan. Olen ihaillut blogeissa kuinka ihmiset koristelevat kakkuja niiiiin kauniilla tavalla. Tein tarkan suunnitelman itsekkin siitä minkälaisen kakun haluan, millä mauilla ja miten koristelen. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, eikö se niin menekkin? Tutkailin netistä sokerimassaa, vaahtokarkkii massaa ja muita vaihtoehtoja, ja päädyin vaahtokarkkimassaan. 

Tein aikaisemmin koekakun, joka osoittautui todella viisaaksi. Jouduin nimittäin hieman muuttelemaan suunnitelmia sen myötä. No, tällainen siitä sitten loppujenlopuksi tuli:

tkakku-normal.jpg

Olen itse aika tyytyväinen lopputulokseen. Tietty koristelu ei nyt ole ihan... sitä mitä ajattelin, mutta taidot loppui kesken. Pohjana on siis tahmea suklaapohja ja väliin tein mustikka- ja vanilijamoussea. Kakun päällystin valkoisella vaahtokarkkimassalla ja liukuvärjäsin lopun massan sinisellä elintarvikevärillä. Löysin Iloinen keittiö -kaupasta tuollaisia syötäviä timantteja... tietty ne piti ostaa!

Tämän jälkeen uskaltaudun ehkä tekemään kakkua toistekkin. Huomasin että olen mokaillut juuri siinä että olen tehnyt vähän sinnepäin asiat. Nyt suunnittelin tarkkaan ja olin tarkkaavainen kaiken suhteen. Kai sitä vielä voi oppia uutta;)